Dookoła kwiatów

Idąc za ciosem, prezentuję kolejną, acz wcześniej uszytą sukienkę w kwiaty. Podobnie jak landrynka, również i ta powstała z wielkiej poszewki na kołdrę.
Wykrój góry pochodzi z Burdy 03/2011 (model 108/109) i uważam go za doskonały. Szyłam z tego wykroju 3 góry sukienek i nie przestaje mnie zachwycać. Zresztą dzięki pełnemu odszyciu z podszewki jest równie ładny w środku jak i na zewnątrz. Niestety coś poszło nie tak z zamkiem i tył będę jeszcze poprawiać celem otrzymania ładnego trójkąta.

Dół jest półkolem o obwodzie dwa razy większym od pożądanego, całkiem starannie przymarszczonym. Długość jest mniej więcej równa, ale jej ustalanie to jedna z takich chwil, w których głośno wzdycham za manekinem. Niestety Mąż prędzej sprawiłby mi manekina niż pomógł z miarką.

U mojej babci zawsze była taka długa drewniana linijka bez skali, panie przychodzące do przymiarki zawsze zakładały ‚dyżurne’ pantofle na obcasie i stawały przed wielkim (gdzieś metr na dwa) lustrem, a babcia obchodziła je dookoła z miarą i zaznaczała właściwą długość. Ja długość swoich sukienek odmierzam równo od talii, czasem coś się omsknie i równo przestaje być. A Wy jak to robicie?

3 Responses to Dookoła kwiatów

  1. Maurycy Teo says:

    My póki co nie mierzymy i nie szyjemy, ale Żona się zapatrzyła na Twoje wyczyny i zapragnęła maszyny do szycia. 🙂 A jeśli chodzi o moją opinię, to sukienka bardzo, bardzo mi się podoba. I naprawdę ciekawie wygląda w obrocie ;).

  2. cytrynna says:

    Dziękuję za miłe słowa. Wczoraj przyjaciel domu powiedział mi (na informację, że sukienka szyta po nocach), że wygląda jakby była szyta w dzień:) Mi maszyna dała mnóstwo szczęścia, chociaż dopiero zaczynam, także z czystym sumieniem mogę polecić!

  3. Maślany Mąż (w przerwie w pracy) says:

    Byliśmy na tym moście niedawno, i jest rozkopany.

Skomentuj

